Moje dovolená 2016: Vysočina | Česká Republika

17. august 2016 at 21:23 | Posted by: Ivet |  DENNÍK [Ivet]
Jako každé prázdniny, až na pár vyjímek jsme se i letos společně s mou rodinou rozhodli vyjet na pár dní mimo domov na menší dovolenou. Cesta nás nezavedla však příliš daleko, protože jsme zůstali u nás v České Republice a zavítali do kraje Vysočina, který jsme doposud ještě nenavštívili. Pro tento článek bych se s Vámi ráda podělila o můj zážitek:

neděle: 31.7. 2016
Byla nedělé, poslední den prvního prázdninového měsíce. Vstávala jsem časně z rána, kolem 5:00 hodin, kdy teprve vycházelo Sluníčko. Dobalila jsem posledních pár nezbytností, které mi chyběly a asi o hodinu později jsme už byli na cestě. Chatu jsme měli zarezervovanou v městě/obci (sama nevím) zvané Milotice, a jelikož cesta trvala nějaké 3 hodinky, rozhodli jsme se ještě zajet na menší a zároveň náš první výlet a tím byla Zoologická zahrada v Jihlavě. I když mám zvířata moc ráda, a vždy se na ně v zoo dívám, někdy mě zamrzí/naštve, když mají velké šelmy malý výběh a prostor k žití. Nicméně, nejvíce se mi vždy líbí kočkovité šelmy a v této zoo jsem si moc oblíbila zvíře "Irbis". Potom co jsme si to tam všechno prošli, konečně jsme dojeli k chatě. Samozřejmě zrovna, když jsme začali přenášet kufry z auta, začalo dost pršet a tak jsme měli hned všechno promočené. Já jako jediná z rodiny, jsem vůbec nevěděla, jak chata bude vypadat a byla jsem moc mile překvapená, byla malá, útulná, měla také pinpongový stůl a tak bylo o zábavu postaráno, ale moje největší nevýhoda, nebylo tam wifi a já jsme v poslední době na internetu dost závislá. Po celém dnu jsme už byli tak unavení, že jsme si šli kolem osmé večer lehnou a naplánovat výlet na další den.

pondělí: 1.8. 2016
Tento den začínal poměrně časně, před 1 hodinou ranní. Většina lidí to má tak, že nemůžou spát kvůli jinému prostředí, že se necítí dobře a jiné, ale já to měla trošku jinak. Časně z rána slyším mluvit rodiče o tom, že slyší v pokroví nějaké zvuky, asi myši. Samozřejmě mě tím vzbudili a potom už jsem to slyšela také a nemohla usnout. Podle mého názoru, kdyby mě rodiče nevzbudili, tak o tom ani nevím, že tam jsou nějaké myši. Reálně jsme vstávala až o pár hodin později, kolem 9 hodiny. Po menší snídani, jsme vyrazili na další náš společný výlet. Tentokrát jsme navštívili město Pelhřimov a v něm konkrétně Muzeum Rekordů a kuriozit. Bylo to pěkné místo, spoustu zajímavosti k vidění, jako je největší bunda na světě, potom nějaké městečko vyrobené z čokolády, nebo hudební nástroje, talířky, nádoby vyrobené ze sirek. Bylo to pěkné místo, až na jednu maličkost a to, že budova, ve které je muzeum umístěna je podle mého ve špatné lokalitě a není jednoduché ji nalézt. :D

úterý: 2.8. 2016
Předešlý den jsme se rozhodli, že tento den bychom mohli zajet na nějaký zámek, či hrad a tak jsme časně z rána vyjeli na hrad Kámen. Když jsem se na hrad poprvé koukla, vůbec nevypadal jak hrad, spíše zámek. Vypadal zvenčí opravdu překrásně a krásně zachovale. Přijeli jsme pár okamžiků před samotnou prohlídkou a tak jsme ani dlouho nemuseli čekat. Uvítal nás takový příjemný hošík, který hned na začátku vyprávěl něco o historii hradu a zmínil také, že nejprve byl tento hrad byl v jedno období přestavěn svými majiteli do zámecké podoby. Tím mě ujistil, že jsem nebyla tak daleko od pravdy. Kromě samotné prohlídky, jsme se také koukli na výstavu starobylých kočárků, která se tam konala. Nejvíce mě zaujal kočárek, který vypadal jako auto :D, a poté ještě na výstavu motorek, která se zde konala taktéž.

Jelikož tento výlet byl kratší a do oběda bychom byli zpátky na chatě, zajeli jsme si ještě na jeden hrad, a to byl Orlík. Jedná se o zříceninu hradu, bez průvodce, pouze jsme si mohli hradby a okolí volně, za vstupné projít. Na mě osobně to působilo tak obyčejně o proti jiným zřiceninám nebo kulturním památkám. Jediné co mě zaujalo byla rozhledna, asi 600m vysoká, z které byl docela pěkný výhled. K večeru jsme se vraceli domů a pomalu se začínali balit, protože nás čekal poslední den.

středa: 3.8. 2016
Poslední den byl o něco komplikovanější než jsme si původně mysleli. Původně jsme chtěli opustit chatu už ráno abychom stihli nějaký výlet, ale paní majitelka si mohla chatu převzít až v 16 hod odpoledne. Tudíž jsme se ráno vydali na výlet a potom se museli vrátit nazpátky. Rozhodli jsme se tedy zajet do nedalekého Křemešníku na rozlednu Pípalku. Nebylo zrovna nejhezčí počasí, ale ten úžasný výhled za to stál, bylo tam krásně. Také jsme se cestou zašli podívat na nějaký kostel a jeli zpět na chatu. Majitelka řekla, že je vše v pořádku, popřála nám šťastnou cestu a my mohli vyrazit konečně domů. Cestou jsme ještě zastavili u jednoho hotelu, kde byli kdysi dávno taťka s mamkou, ale jelikož nebyl už v pěkném stavu jeli jsme hned domů.

I když tímto dnem skončilo jedno dobrodružství, čekalo mě o pár dní další a tentokrát na Slovensku, ale o tom si povíme v dalším článku. A co vy vydali jste se letos na nějaký výlet po Česku ?

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.